Katolicki charakter naszej szkoły zakłada kształcenie
i wychowanie w zgodzie z wartościami chrześcijańskimi. Nieliczne, maksymalnie szesnastoosobowe klasy, umożliwiają dobry kontakt ucznia
z nauczycielem. Dzieci od pierwszej klasy uczą się języka angielskiego, a od czwartej także niemieckiego. Posiadamy nowocześnie wyposażoną pracownię komputerową z dostępem do Internetu.
Oprócz zajęć obligatoryjnych uczniowie mają możliwość rozwijać swoje pasje
i zdolności. W szkole działają różnego rodzaju koła zainteresowań, takie jak matematyczne, teatralne, fletowe, plastyczne, informatyczne oraz chór szkolny. Na profesjonalną opiekę
i pomoc mogą liczyć również uczniowie
z różnego rodzaju dysfunkcjami, biorąc udział
w terapii pedagogicznej
i logopedycznej.
Zajęcia świetlicowe
Świetlica jest integralną częścią szkoły. Jej działalność stanowi przedłużenie pracy dydaktyczno-wychowawczej. Jednym
z jej najważniejszych zadań jest zapewnienie stałej opieki nad dziećmi
i organizowanie zajęć wychowawczych. Szczególne znaczenie ma też zapewnienie dzieciom swobodnej zabawy, rozrywki, nauki własnej lub zajęć dydaktycznych
i odpoczynku.
Zajęcia świetlicowe obejmują różnorodne formy pracy,
a wśród nich min.: konkursy, zajęcia rekreacyjno
- ruchowe, dydaktyczne, plastyczno
- techniczne, muzyczne oraz imprezy okolicznościowe, takie, jak: zabawa andrzejkowa, bal przebierańców
w karnawale.
Terapia pedagogiczna
Celem zajęć jest usprawnienie funkcji językowych, percepcyjno-motorycznych, uwagi, pamięci, lateralizacji, orientacji
w przestrzeni. Dzieci kształcą spostrzeganie wzrokowe, słuchowe, motorykę, współdziałanie różnych funkcji. Doskonalą technikę czytania, pisania, utrwalają zasady
i pisownie ortograficzną.
Logopedia
Celem terapii logopedycznej jest wywołanie prawidłowej artykulacji głosek
i jej utrwalenie, rozwijanie zasobu słownictwa czynnego
i biernego oraz kształcenie sprawności manualnej, spostrzegawczości, pamięci oraz koncentracji uwagi.
Kinezjologia edukacyjna
Zajęcia opierają się na programie, który ukazuje związek między ruchem fizycznym,
a rozwojem psychicznym człowieka. Podstawą zajęć są ćwiczenia kinezjologiczne równoważące pracę lewej
i prawej półkuli mózgu, które wspomagają proces uczenia się. Do zajęć włączone są elementy zabawy
i gier ruchowych przy muzyce. Dzieci śpiewają piosenki "kinezjologiczne". Wykonują też wiele ciekawych prac plastycznych, które prezentowane są na gazetce szkolnej. Różnorodność ćwiczeń
i zabawy sprzyja gimnastyce mózgu, rozwojowi ciała
i miłej zabawie.